17.11.2009

Advent stake nr. 2



 

 

 
Da var det duket for den andre adventstaken. Denne har en kubbelysestake som basis. Her har jeg viklet litt kunstig granbar og noen lilla anemoner rundt og festet med sølv metalltråd. Lekkert? En enkel variant, og hvis du går lei er det bare å fjerne og sette på noe nytt. 
I dag skal vi plukke ut gardiner til VÅREN... En reisende kommer hit, så til kvelden skal vi velge ut det vi synes passer vår butikk for vårsesongen. Alltid spennende, og siden jeg selv føler at det absolutt pågår et stilskifte er jeg veldig spent på hva denne leverandøren har. De er forresten fra sverige. Det erutrolig for en forskjell det er mellom landene når det gjelder gardintrend. F.eks i danmark, er det hvite gardiner som selges mest. Mens i sverige har de utrolig mye store mønsterog trykte stoffer. I norge er det roligere gardiner, selvfølgelig kan jeg mest om hva vi selv selger i vår butikk, men ser hva de norske leverandørene selger av metervare. Vi selger mest lyse gardiner og det har vi gjort de siste 10 årene. Hovedsaklig litt dyrere kvaliteter. Vi syr 98% av all metervare vi selger.Det går i lengder med maljer, rynkebånd og mye spesialtilpassede liftgardiner, med for. Vi kan også sette på lystett for så man kan bruke de på soverom.... 
Det var litt om gardiner, dette er noe jeg kan en hel del om og deler gjerne om noen har spørsmål. Ha en fin dag:)

2 kommentarer:

  1. Heisann! Kom nettopp over denne nydelige siden din og måtte bare legge igjen et spor! Du har en nydelig hjem og bruker masse fine farger, veldig min stil:) Advents-staken var kjempefin. Jeg skal snart til å dandere min og gleder meg til å få den på plass i stua:) Jeg er rimelig ny her i bloggeverdenen, men koser meg veeldig allerede! Ønsker deg en fin tirsdag! La meg til som følger på siden din, håper det er OK! Mvh Linda :)

    SvarSlett
  2. Det er så mange fine adventstaker, men her er det den gamle som gjelder. Den er arvet og har musespist pynt... Ikke så fin, men det er den som adventstaken, og mer er det ikke å si om den saken :)

    Det er mye flott i gardiner. Høres ut som det er ditt departement, ja :)

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett