02.05.2011

Vår i stua


 Har hatt stor opprydding i hoved etasjen,og først ut på bloggen er stua. Har fjernet en del ting, både møbler og pynt. Har gjort et forsøk på å få det litt luftigere og ikke så mange elementer og farger.

 Med fare for å gjenta meg selv, har jeg en del møbler som er lakkert av en bil lakkerer. Deriblant salongbordet, vitrineskapet og spisebordet. Er kjempefornøyd med resultatet, dette er møbler som er noen år, men tykt heltre og dyre i sin tid. Mye av de hvite møblene man får kjøpt nå er malt MDF, altså presset trefiber. Ikke like slitesterkt som heltre og ikke helt samme sjarmen...



 Bordet over er mitt favoritt bord! Kjøpte det i fjor sommer da et gammelt hus skulle tømmes. Det er fra en nydelig liten bygd som heter Ekkerøy, ca 1 mil øst for Vadsø hvor jeg bor. Bygda ligger på en halvøy og noen av husene har vakker strandlinje rett utenfor både mot øst og mot vest ! Faktisk har skuespilleren Renèe Zellweger sin opprinnelse der, hennes mor er født og oppvokst i bygda.


 Nå har vi lys ganske lenge utover kvelden og det blir ikke helt mørkt om natten heller. Herlig synes jeg!

 
 Man kan sitte lenge oppe å nyte lyset, godt for kropp og sjel etter en lang mørk periode.








 Sofaen jeg trakk om i helgen, jeg er kjempefornøyd!

 




Kommoden tv`en står på kjøpte jeg tidligere i vinter. Den er skikkelig gammel og jeg har malt den og lakkert håndtakene. 

 Fortsetter stor oppryddingen i morgen. Er ferdig med kjøkkenet, har litt igjen i sove roms gangen og skal vaske bad og soverom. SÅ, skal jeg begynne i kjelleren! Det blir litt av et prosjekt....

Takk for veldig hyggelige kommentarer på innlegget om min "nye" sofa! Koselig at dere tar dere tid til å legge igjen en liten 
hilsen




12 kommentarer:

  1. Veldig fine bilder! Elsker lampen som du har over spisebordet:D hvor er den fra?

    God mandagskveld fra Ellen Louise:)

    SvarSlett
  2. Så fint du har det i stua! Godt med opprydding innimellom ja, bare så vanskelig å komme igang av og til...
    Fruen i nord

    SvarSlett
  3. Kjempekoselig stue du hadde med masse fine detaljer! Ønsker deg og dine en riktig fin tirsdag:) Klem Linda

    SvarSlett
  4. Hei!
    så fin stue :) Bladde meg ganske langt ned i bloggen din og her var det masse inspirasjon å hente!! Kjempefint du har det :)

    Klem Anette

    SvarSlett
  5. Så flott sofaen ble- så flink du er!! Kan være godt å rydde litt innimellom, tingene kommer mer til sin rett da. Det gamle bordet er sååå vakkert!! Helt enig i at det er bedre med heltre enn mdf;) Håper du nyter lyset og at dere får mange dager med sol!!

    SvarSlett
  6. Hei :)

    Kjempe fint hjem du har! Liker stilen din, får inspirasjon til huset vi holder på med :)

    Klem

    SvarSlett
  7. Sååå koselig! Og den nye sofaen ble kjempe-flott!

    Ha en fortsatt fin pinse!

    KLEM KLEM
    Anette:)

    SvarSlett
  8. Så koselig du har det.Den sofaen du har trukket om var kjempefin. La meg til følger,jeg.

    Klem Bente

    SvarSlett
  9. Very nice blog and a so cute home...
    congratulations
    Cath

    SvarSlett
  10. Lekker stue! Utrolig kul lampe du har over spisebordet, hvor har du fått tak i den? Ellers må jeg si sofaen ble kjempefin, så flink du er! :)

    Ha en riktig fin dag!

    SvarSlett