06.05.2013

Bruktduellen

 Jeg har gjort mine bruktkupp opp igjennom årene. Har alltid bruktkupp øynene på..

kjøkkenet har jeg en liten blanding, men fremme står det nok mest brukt. 
Mange av tingene minner meg om min mormor, har så mange gode minner fra hennes hjem. Heldigvis lever hun i beste velgående, så nye gode minner kan enda lages



 Koselig lunsj i koselig miljø.

Har hatt induksjon i 8 år, er kjempefornøyd.
Selv om det kanskje ikke ser så koselig ut..
Den gamle kaffekjelen oppbevarer jeg te-posene mine i.  


Dette eggeglasset i grønn opalin, skulle jeg gjerne hatt flere av. Har hatt det i noen år, men ikke kommet over flere.


Fin gammel skål fra Stavanger flint. 
Jeg har kjøpt mine brukte ting for det meste på den lokale bruktbutikken og aldeles lite på loppemarkeder fordi det finnes så slike ting på loppemarkeder her i nærheten. Folk har brukt opp de gamle tingene, så de dukker ikke opp til stadighet, dårlig råd etter krigen er nok en av årsakene. Noe har jeg arvet, en del kjøpt på QXL. Der blir det ofte veldig dyrt, når frakten legges til...
Jakter fortsatt, får aldri nok! Gamle ting er en lidenskap jeg har hatt fra jeg var ganske ung, fra tidlig i tenårene, kanskje tilogmed før det. Min bror kaller meg familiens riksantikvar :)

 


7 kommentarer:

  1. For et nydelig kjøkken! Deilige lyse pasteller, akkuratt slik jeg liker det!
    Ønsker deg en NydeligFlott kveld
    og lykke til i Nib´s utfordring!
    Klem fra Julie :-)

    SvarSlett
  2. For et nydelig bidrag!
    Så mange flotte bruktfunn.
    Masse lykke til i utfordringen!

    SvarSlett
  3. Delikate bilder :)

    Veldig fine skatter og lekker sammensetning hos deg:)

    Ha en fin dag og lykke til i utfordringen :)
    Hilsen Marie :)

    SvarSlett
  4. For noen inspirerende bilder!
    Elsker fargene du bruker her på kjøkkenet!
    Jeg er og veldig glad i brukte ting,å liker godt å handle på bruktbutikken,men går mest på loppemarkeder når det er noen i distriktet:)
    Mine foreldre har gått på loppemarkeder i mangfoldige år,å de sier også at de fineste og beste skattene er det ikke så mange av lengre...Men man kan selfølgelig være heldige:)
    Ha en fin dag!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  5. Hei, så nydelig kjøkken. Herlige farger :)

    SvarSlett
  6. thanks for the amazing article. tech blog

    SvarSlett