13.09.2009

Høsthagen





De siste årene har vinteren kommet sent her i nord. Faktisk kan hele oktober gå uten snøfall. Den siste tiden har vi hatt greie temperaturer, en del regn og en fantastisk blomstring. Her er noen av mine blomster som står i sinkbaljer og spann. Har fått et supert tips fra min gode veninne Janet. Det går ut på å alltid bruke større krukker ol. enn blomsten i utgangspunktet er. Så er det skikkelig krutt å blande både kukompost og hønsegjødsel i jorda. Har funket helt supert for min del. Plantene har blomstret som bare det både i krukker og bed. De har mangedoblet størrelsen fra jeg plantet dem. Har godt med jord iblandet "kruttet" i bedene jeg etablerte i fjor, i år har det vært frodig som bare det!
Anbefales på det sterkeste:)
Husk god drenering i baljer og spann, bor hull noen cm opp fra bunnen så overskuddsvann kan komme ut. Ha lekakuler med tynn fiberduk over i bunnen av det du planter i. Good luck next year!
Ha en fin fin søndagskveld!

5 kommentarer:

  1. Utrolig flott blomstring;) Mine stemorsblomster har jeg sagt farvel til..men de fikk ikke så godt stell som dine blomster;) Til neste år får jeg være raus både meg potteplass og gjødsel;)
    Håper du har hatt en fin søndag!
    Så er jeg bittelitt misunnelig på alle de fine spannene du har;)

    SvarSlett
  2. For noen herlige, flotte bilder du viser!! Sammen med baljer og spann var det bare lekkert!
    Trenger nok en påminning om å være raus med plassen rundt plantene, ja!
    Ønsker deg en flott kveld.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  3. Nydelige blomsterbilder! Det er herlig med disse duse fargene! Helt min fargepalett :)

    Ønsker deg en fin ukestart! hilsen Margrethe

    SvarSlett
  4. Hello,
    I came from Mia's blog because I clicked on your link, and all I can say is.......
    I am speechless ! I just looked at the pictures, and I feel like I won't be able to go to sleep because everything is so beautiful, I need to do something about my interior too !
    I really LOVE everything I've seen - the blue and white, the flowers, the shelves with the frames and candles etc.
    Congratulations and thank you very much for the inspiration (though I can't read your language - sometimes all I can do is guess some words because of the resemblance with German).

    SvarSlett
  5. Så lekkert du har det med blomstene;o)
    En stakkars grønnskolling uten grønne fingre kan bli rent misunnelig;o)
    Klem
    Linda;o)

    SvarSlett